Κι όμως οι «φωτισμένοι δάσκαλοι» δεν είναι τόσο λίγοι…

Έπεσε στα χέρια μας η παρακάτω πρόταση – απόφαση του συλλόγου «Περικλής», η οποία μας εξέπληξε ευχάριστα και θέλουμε να τη θέσουμε υπόψη κάθε εκπαιδευτικού, γονιού και των μαθητών/μαθητριών. Τη βρίσκουμε υπεύθυνη, δημιουργική, απ’ όλες τις πλευρές επίκαιρη, αλλά και εφικτή, στο βαθμό που μπορεί να συσπειρώσει σε κάθε σχολείο όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, να τη βάλει να υπηρετήσει από κοινού την Παιδεία και ν’ αντισταθεί στο νέο αναλφαβητισμό και τη βαρβαρότητα που κυοφορείται.

Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΙΑΣ ΠΑΡΕΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΠΛΕΙΟΨΗΦΗΣΕ ΣΤΗ ΓΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ «ΠΕΡΙΚΛΗΣ»

 Όλοι νοιώθουμε πόσο ρευστά είναι τα πάντα και κυρίως αυτό που μας απασχολεί είναι το μέλλον των παιδιών μας, το οποίο φαίνεται σκοτεινότερο από ποτέ. Γνωρίζουμε εκ των έσω τα τρωτά του εκπαιδευτικού συστήματος, συμμετέχουμε σ’ αυτά, είμαστε οι βασικοί πρωταγωνιστές μαζί με τους μαθητές μας ενός τριαντάχρονου πειραματισμού, ο οποίος φτάνοντας στα όριά του, μας καλεί τώρα να πούμε το μεγάλο ναι ή το μεγάλο όχι.

Οφείλουμε να κάνουμε όλοι προτάσεις σύγχρονες, υπεύθυνες, ριζοσπαστικές, πρωτότυπες. Όλοι οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί από τον πρώτο ως τον τελευταίο και όχι οι γνωστοί μας ρήτορες (οι εκπρόσωποι των κομματικών και συνδικαλιστικών μηχανισμών, οι οποίοι φέρουν κι αυτοί μεγάλο μέρος ευθύνης- ίσως το μεγαλύτερο- για τις άδειες και απαξιωμένες συνελεύσεις μας). Αυτοί ευθύνονται. Είναι στημένο το παιχνίδι, το νοιώθουμε όλοι. Εμείς είμαστε όμως η πλειοψηφία. Έχουμε μεγάλη ευθύνη και πρέπει ν’ αποκτήσουμε την ελευθερία και την έμπνευση να πράξουμε και να υπάρξουμε ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ.

Είδαμε τόσα χρόνια το αποτέλεσμα των δικών τους μεθόδων. 24ωρες ή οι 48ωρες απεργίες κάθε Χριστούγεννα και Μάη για την τιμή των όπλων με συμφωνίες κάτω απ’ το τραπέζι.

Μια ομάδα εκπαιδευτικών από σχολεία του Χαλανδρίου εισηγηθήκαμε στην πρόσφατη συνέλευσή μας μέσ’ από ένα ευρύτερο κείμενο μερικές ‘φρέσκες’ και διαφορετικές προτάσεις, οι οποίες τελικά υπερψηφίστηκαν διότι εξέφρασαν τους περισσότερους ‘απλούς’ εκπαιδευτικούς.

 Προσπάθησαν να τις καταπνίξουν. Χρόνια τώρα το προσπαθούν, αλλά πλέον δεν το καταφέρνουν.

Οι προτάσεις που υπερψηφίστηκαν και θεμελιώνουν μια νέα αρχή απ’ το Σεπτέμβριο είναι οι εξής:

 

Πρόταση 1η.

Όχι άλλες διαβλητές και αναποτελεσματικές συνελεύσεις πρωί ή απόγευμα. Ερωτηματολόγιο προς όλους τους εκπαιδευτικούς σε όλα τα σχολεία, οι οποίοι θα κληθούν να προτείνουν πέντε στοχευμένες προτάσεις δυναμικής αντίδρασης το επόμενο διάστημα, με στόχο να τις ακολουθήσουν όλα τα σχολεία. ΝΑ ΜΗΝ ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΝ ΟΙ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΕΣ για μας σε συνελεύσεις-φαντάσματα. Μπορεί να υποστηρίζουμε ότι κόμμα θέλουμε, αλλά όχι εδώ. Δεν χωράν τα αιτήματά μας σε κομματική αντιπαράθεση. Έχουμε ανοιχτό μυαλό.

Πρόταση 2η .

 Να επιχειρήσουμε, σε συνεννόηση με γονείς, εκπαιδευτικούς, μαθητές, να στείλουμε ένα ηχηρό μήνυμα κάνοντας πράξη για μια βδομάδα το σχολείο που μας ‘πλασάρουν’ στα προεκλογικά τους προγράμματα. Δηλαδή δημιουργικό, ευφάνταστο, ανοιχτό στην κοινωνία. Στην πράξη όμως, όχι στα λόγια.  Με τις τσάντες αφημένες στο σχολείο. Συγκεκριμένα: Τρεις εβδομάδες το χρόνο, τον Οκτώβριο, τον Ιανουάριο και το Μάρτιο να μείνουμε στα σχολεία γονείς, δάσκαλοι και παιδιά, να κάνουμε ανοιχτές συζητήσεις, να επικοινωνήσουμε ουσιαστικά. Να εργαστούμε κανονικά όλοι. Να δώσουμε συναυλίες, να οργανώσουμε μια μικρή παράσταση, να έρθουν συγγραφείς, ποιητές, ζωγράφοι να μιλήσουν στα παιδιά, να τους διαβάσουμε βιβλία, να τ’ αφήσουμε ελεύθερα να παίξουν με τους φίλους τους, να τους δώσουμε χρόνο και όχι φωτοτυπίες, να έρθουν γονείς να μιλήσουν για τα επαγγέλματά τους, να δουν το σχολείο όπως θα έπρεπε να είναι. Να το αγαπήσουν.

Θα δούμε όλοι μαζί τις ελλείψεις και τα προβλήματα της σχολικής μας κοινότητας.

Ο εκπαιδευτικός επιτέλους στον πραγματικό του ρόλο, φορέας αξιών, υπεύθυνος ενός προγράμματος χωρίς καμιά άνωθεν εντολή.

Το σχολείο το ίδιο, ως μια ιδιαίτερη κοινότητα ανθρώπων, γίνεται χώρος δημιουργικότητας και αμφισβήτησης μιας αλλοτριωμένης κατάστασης που έχει διαμορφωθεί χρόνια τώρα, με στόχο ν’ αγκαλιάσουμε τις γνωστικές και ψυχικές ανάγκες των παιδιών μας.

Μια τέτοια βδομάδα, σε όλα τα σχολεία της Ελλάδας, με την απαίτηση και τη συλλογή χιλιάδων υπογραφών για πίεση από εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς θα δώσει ένα μήνυμα, θα δείξει ίσως ότι η φαντασία δε μπαίνει σε αριθμούς, θ’ ανησυχήσει, θα συζητηθεί, θα γίνει πρώτο θέμα. Θα μπορούσε να είναι ένα σχολείο κάθε βδομάδα. Ή όλα τα σχολεία του Χαλανδρίου τον ένα μήνα, του Πειραιά τον άλλο κλπ. Έχει το θάρρος η ΔΟΕ να προωθήσει κάτι τέτοιο; 

Αν όχι, επιβεβαιώνεται  για άλλη μια φορά ο ρόλος των εκλεγμένων μας αντιπροσώπων. Να τους επιβάλουμε όλοι ΤΩΡΑ τη θέλησή μας. ΜΠΟΡΟΥΜΕ.

Στο τέλος κάθε βδομάδας θα τους θυμίζουμε τι έκαναν και τι δεν έκαναν απ’ αυτά που ζητήσαμε γονείς, μαθητές, δάσκαλοι και τα οποία θα έχουμε καταγράψει. Αυτά να τα αναρτήσουμε στο διαδίκτυο και να τα στείλουμε σε κάθε γονιό, (αλλιώς σε 2-3 χρόνια θα στέλνει το υπουργείο ποιο σχολείο είναι καλό και ποιο κακό).

Πρόταση 3η.

Σε λίγο θα γίνουν οι κρίσεις διευθυντών, υποδιευθυντών, συμβούλων. Δε δηλώνει κανείς εκπαιδευτικός υποψηφιότητα, αν δεν αποσυρθεί άμεσα το τερατώδες νομοσχέδιο που πάει να εφαρμοστεί, που συνενώνει τμήματα, που απολύει συναδέλφους. Η πρόταση αυτή θα ήταν πολύ αποτελεσματική, γιατί θα ματαιώσει ακαριαία όλο το σχεδιασμό του υπουργείου.  Είναι κριτήριο να δούμε ποιοι πρώτοι θα σπεύσουν να δηλώσουν στις επίμαχες θέσεις του ‘καινούργιου σχολείου’. Δε θα περάσει το νομοσχέδιο, αν δεν το υποστηρίξει το έμψυχο υλικό, εμείς ΟΛΟΙ, ο καθένας από τη θέση του, ψηλά ή χαμηλά. Τώρα θα αποδείξει ο καθένας, στην πράξη, τι πιστεύει.

 Πρόταση 4η.

Στα αιτήματα μας να υπάρξει άμεσα μια ολοκληρωμένη πρόταση αξιοκρατικής αξιολόγησης. Πρώτο μας αίτημα, σ’ αυτό το πλαίσιο όμως, η αντικειμενική επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης. Αξιολόγηση πρώτοι να κάνουμε εμείς σ’ αυτούς (διευθυντές, υποδιευθυντές, σύμβουλοι, αιρετοί) και μετά να δεχτούμε (μ’ αυτή την προϋπόθεση) να κάνουν αυτοί σε μας. Δε δεχόμαστε κομματικά διορισμένους με συνέντευξη σε οποιαδήποτε θέση. Δεν πείθουμε την κοινωνία,  η ΔΟΕ τόσα χρόνια δε ‘μιλάει’ γι’ αυτό, ‘θολώνει’ τα νερά, και ο κόσμος απομακρύνεται από μας καχύποπτος, όταν προτάσσουμε ένα γενικό και ύποπτο ‘όχι στην αξιολόγηση’ που το αξιοποιούν και το παρερμηνεύουν όλοι (δημοσιογράφοι, γονείς, κ.ά).

Με το επιχείρημα ότι οι εκπαιδευτικοί δε θέλουν την αξιολόγηση, προσπαθούν να την ‘επιβάλουν’ και τώρα. Ας τους προλάβουμε.

Ολοκληρωμένη αξιολόγηση για όλους. Μόνο αυτό. Ο δάσκαλος που αγαπάει αυτό που κάνει, που δε λουφάρει και βρίσκεται στην τάξη, δεν έχει να φοβηθεί τίποτα, αν κάνει σωστά τη δουλειά του. Φοβούνται οι ‘κομματικά’ διορισμένοι άνωθεν, ν’ αξιολογηθούν, και ρίχνουν το μπαλάκι σ’ εμάς.

 Πρόταση  5η.

Στις επόμενες συνεδριάσεις να έχουν το λόγο κυρίως οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί και να πουν ελεύθερα τη γνώμη τους. Σε εκπροσώπους ΔΟΕ, δημοτικούς συμβούλους, κομματικά στελέχη, συνδικαλιστές, να επιτρέπεται αυστηρά μονάχα 1 λεπτό. Τα 40 ευρώ που κρατά ο κάθε σύλλογος με αντιδεοντολογικό τρόπο, και εφόσον δεν ενημερωνόμαστε ποτέ ουσιαστικά για το τι γίνονται, να μπαίνουν όλα σε απεργιακό ταμείο, που σίγουρα θα χρειαστεί στο μέλλον, και να γίνεται λογαριασμός αναλυτικός κάθε έτος.

 

ΕΝΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟ

Advertisements

2 Σχόλια

  1. Αυτά τα άρθρα αναδημοσιεύουν το αρχικό ρεπορτάζ των Schooligans, το οποίο δεν έχει διαψευστεί μέχρι σήμερα.
    Εμείς το δημοσιεύσαμε επίσης στις 4 Μαϊου. Θα μπορούσατε να αναρτήσετε εκεί κάποιο σχόλιο.
    Το σχόλιο στο παρόν -άσχετο – άρθρο μήπωςυποβαθμίζει την αξία των αποφάσεων της Γενικής Συνέλευσης του συλλόγου «Περικλής» και των ανθρώπων που τις πρότειναν και τις ψήφισαν; Υπονοεί άραγε ότι, αν κάποιοι εκπαιδευτικοί είναι καταδικαστέοι, καταδικαστέος είναι κι ο κλάδος στο σύνολό του;
    Εμείς δεν έχουμε τέτοια αντίληψη και προτιμούμε να προβάλλουμε, να ενθαρρύνουμε και να υποστηρίζουμε με όλες μας τις δυνάμεις οτιδήποτε θετικό και αξιόλογο πέφτει στην αντίληψή μας.

    Απάντηση

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: