Να πάψουν να πληρώνονται οι Δάσκαλοι από το Κράτος!

Γράφει ο Γιώργος Κακαρελίδης

Ένας φίλος από το internet μου ζήτησε να γράψω κάτι σχετικά με τους μισθούς των δασκάλων. Όντως τα στοιχεία, που παρέθεσε, έδειχναν ένα πράγμα: Οι Δάσκαλοι πληρώνονται υπερβολικά!!!

Με τους παχυλούς μισθούς τους, βάζουν μέσα το ελληνικό κράτος, δουλεύοντας μόνο 9 μήνες τον χρόνο, 6 πραγματικές ώρες την μέρα κι’ όχι δήθεν 7 ! Ήρθε η ώρα να βάλουμε τα πράγματα στην σωστή σειρά και να τους πληρώνουμε για αυτό που πραγματικά κάνουν, το «baby-sitting». Όχι το κράτος, δηλαδή όλοι,  αλλά μόνο όποιος είναι (ακόμα) γονιός. Έτσι δεν είναι;

Ο Έλληνας φορολογούμενος πληρώνει για μια μέση δασκάλα με 2 παιδιά και 15 χρόνια υπηρεσία, 17600 ευρώ τον χρόνο (1400 Χ12 μήνες συν 400 δώρο Χριστουγέννων συν 400 Πάσχα και άδεια ). Προσοχή όμως : Στην πραγματικότητα δουλεύει μόνο 9 μήνες δηλαδή πρακτικά 198 ημέρες, 6 ώρες την μέρα, με 25 περίπου παιδιά ανά τάξη. Τεράστια σπατάλη δεν νομίζετε ;

Ε, λοιπόν δεν προτίθεμαι, ως γονιός, να τους δίνω πάνω από όσα θα έδινα σε μια μετανάστρια από Βουλγαρία ή Ταϊλάνδη, να φυλάει το παιδί, δηλαδή 400 ευρώ συνολικά για 6 ώρες την μέρα επί 22 μέρες τον μήνα. Για να δούμε. Με βάση τούς υπολογισμούς αυτό οδηγεί  σε 25 παιδιά Χ 400 ευρώ ανά μήνα Χ 9 μήνες =  90.000 ευρώ (Ωχ, κάποιο λάθος έγινε). Α ναι, εξίσωσα τις ξένες baby sitters, με τους δασκάλους. Αδιανόητο, θα το διορθώσω αμέσως.

Πόσο θα πλήρωνα για 3 ταινίες dvd νοίκι (ένα εξάωρο δηλαδή) ή από αγορά εφημερίδας με δώρο dvd, που να απασχολεί το παιδί, χωρίς βέβαια κάποιον να το προσέχει; Το πολύ 6 ευρώ τη μέρα. Άρα τόσα θα πρέπει να δίνει ο κάθε γονιός στο δάσκαλο. Οπότε έχουμε 25 παιδιά Χ 6 ευρώ ανά παιδί την ημέρα επί 198 μέρες συνολικά (9 μήνες) βγαίνει, χμ ….  29,700 ευρώ για 9 μήνες.

Για περιμένετε ένα λεπτό, κάτι πρέπει να γίνεται λάθος εδώ! Κάτι είναι σίγουρα λάθος! Για να δούμε: Αν θεωρήσουμε τον δάσκαλο σαν μια, απλά, ξένη baby sitter, μάς στοιχίζει 1 ευρώ ανά μαθητή την ώρα, αν τον θεωρήσουμε σαν …DVD  μάς στοιχίζει εεε 3 ευρώ, ενώ αν θεωρήσουμε τον δάσκαλο, όπως λειτουργεί σήμερα, το κόστος ανά μαθητή είναι μόλις 59 λεπτά την ώρα. Και βέβαια έχουμε την απαίτηση και να μάθει τα παιδιά γράμματα και να ασχολείται με ειδικές περιπτώσεις και να τα παιδαγωγεί. Τρομερά φτηνή τιμή για φροντίδα, φύλαξη και μόρφωση παιδιών.

Τα ίδια ισχύουν και για τούς καθηγητές της Δευτεροβάθμιας και Τριτοβάθμιας Παιδείας. Ειδικά στην τελευταία δεν μιλάμε για 25 μαθητές αλλά για τριακόσιους (!!!). Οπότε ανά φοιτητή το κόστος είναι κάτω από 5 λεπτά.

Ακούγεται  τρελό εεε; Κι’ όμως συμβαίνει. Βρείτε μου οποιονδήποτε, που θα έπαιρνε για οιαδήποτε συγκεκριμένη δουλειά, μισό ευρώ την ώρα το άτομο. Άρα, να πάψουν να πληρώνονται οι δάσκαλοι από το Κράτος ή όχι;

Μάλιστα για το ίδιο θέμα ο σχωρεμένος ο Κέννεντυ είχε πει:  «Καταλαβαίνεις πόσο κυνικός έχει γίνει ένας λαός, όταν θεωρεί φυσιολογικό, να πληρώνει περισσότερο αυτόν που ασχολείται με τις αποχετεύσεις του, παρά αυτόν που ασχολείται με τα μυαλά των παιδιών του».

–Ο κ. Γ. Κακαρελίδης είναι Καθηγητής Εφαρμογών στην Επιχειρηματική Έρευνα & Στατιστική, ΤΕΙ Πατρών

Advertisements

11 Σχόλια

  1. Posted by ΤΟ ΠΙΤΣΙΡΙΚΙ on 26/03/2012 at 10:05 μμ

  2. Posted by asto kalitera on 31/03/2012 at 8:48 πμ

    την babysitter την επιλεγεις εσυ, την δουλεια που κανει την ελεγχεις εσυ, και αν δεν σου κανει την αλλαζεις.
    το DVD το επιλεγεις και αν δεν σου κανει το πετας
    οσο για την αναζητηση δουλειας με μισο ευρω την ωρα το ατομο εχω μια ιδεα: να ημουν καθαριστρια στο μετρο και να πληρωνωμε μισο ευρω την ωρα για καθε ατομο που βρισκεται μεσα στο χωρο ευθυνης μου….
    Η διαστρεβλωση της λογικης και των μαθηματικων εν μεσω ενος προπετασματος καπνου ενος επικαλουμενου λειτουργηματος δεν αποτελει επιχειρημα.
    Αν ολοι οι μαθητες ηξεραν αυτα που επρεπε να ξερουν
    Αν ολοι οι μαθητες μπορουσαν να κανουν αυτο που επρεπε να μπορουν να κανουν ,τοτε θα μπορεουσαμε να μιλαμε σε αλλη βαση.
    Αλλα μια και μπηκαμε στην μαθηματικη λογικη να προτεινω μια αλλη. Ας ορισουμε μια αλλη. Ας ορισουμε μια αμοιβη, υψηλη, που να θεωρειτε ανταξια του δασκαλου -καθηγητη.
    ΑΛΛΑ οι μαθητες θα εξεταζονται ΚΑΘΕ χρονο σε θεματα κοινα καιμε κοινο προγραμμα βγαλμενα απο το υπουργειο,που θα βαθμολογουνται αυτοματα, και οι δασκαλοι – καθηγητες θα παιρνουν το ποσοστο της αμοιβη που αντιστοιχει στο ποσοστο επιοτυχιας των μαθητων τους…..
    μια ιδεα λεω……

    Απάντηση

  3. Posted by katerina on 30/04/2012 at 3:52 μμ

    eisai k morfomenos anthropos???k les tetoia pragmata???na giati o daskalos prepei na plironetai polu perissotero!giati kaloumaste na kanoume anthropous ta paidia kapoion san k esena opote antilamvanesai ti diskolia tou ergou mas!ta pedia sou esu min ta stileis sxolio,oute panepistimio-iparxoun k ta dvd aloste!thee mou ezisa gia na t akouso KAI auto!

    Απάντηση

    • Posted by asto kalitera on 02/05/2012 at 6:58 πμ

      ναι, λεω πως ειμαι μορφωμενος.
      και ναι λεω τετοια πραγματα.
      και οντως θα επρεπε να πληρονωμαι πολυ περισσοτερο.
      το συστημα που εχουμε παρεχει εκπαιδευση οχι παιδεια. και καλα κανει.
      τα παιδια μου τα στελνω σχολειο.
      και θα τα στειλω και πανεπιστημιο.
      και τους βαζω να βλεπουν και dvd.
      ΑΛΛΑ:
      Ας ορισουμε μια αμοιβη, υψηλη, οσο υψηλη θελετε, τετοια που να θεωρειτε ανταξια του δασκαλου -καθηγητη και του επικαλουμενου λειτουργηματος.
      ΚΑΙ οι μαθητες να εξεταζονται ΚΑΘΕ χρονο σε θεματα κοινα και με κοινο προγραμμα βγαλμενα απο το υπουργειο,που θα βαθμολογουνται αυτοματα, και οι δασκαλοι – καθηγητες-πανεπιστημιακοι θα παιρνουν το ποσοστο της αμοιβης που αντιστοιχει στο ποσοστο επιτυχιας των μαθητων τους…..
      και ακομα καλυτερα το ποσοστο που κοβεται απο τους αλλους να το δινουν αναλογικα ως bonus στους υπολοιπους.
      μια ιδεα λεω……

      Απάντηση

      • Posted by Eσύ άστο καλύτερα... on 24/05/2012 at 6:38 μμ

        Αυτό που προτείνεις ονομάζεται bonus…και η ορθογραφία σου δε συνάδει με το επίπεδο μόρφωσης που επικαλείσαι… αν εσύ πληρώνεσαι όπως προτείνεις μάλλον δεν τα κατάφερες και πολύ καλά… αν όχι, τότε δεν υποστηρίζεις ικανώς τις θέσεις σου… δε νομίζω ότι όλοι μπορούν να αποδώσουν το ίδιο, άλλωστε αν μπορείς να βρεις έναν οποιοδήποτε τομέα (ιδιωτικό-δημόσιο) που συμβαίνει αυτό ενημέρωσέ μας… Αυτό που προτείνεις είναι χειρότερη μαθηματική αλχημεία από αυτήν που καταγγέλλεις… το βλέπουμε σε όλες τις εξετάσεις ξένων γλωσσών, ECDL κλπ όπου τα φροντιστήρια «περήφανα» δημοσιοποιούν τα ποσοστά επιτυχίας τους και οι «πετυχημένοι» μαθητές τους δεν μπορούν να αρθρώσουν μια ολοκληρωμένη πρόταση ή να γράψουν ένα αξιοπρεπές κείμενο στον υπολογιστή. Έγιναν όλα μια βιομηχανία παραγωγής πτυχιούχων με μηχανικές γνώσεις και παιδιά ρομπότ… Οπότε, άστο εσύ καλύτερα….

  4. Posted by asto kalitera sou leo on 26/05/2012 at 8:55 μμ

    ι ωρθωγραφεια μαι τιν μωρφοσει δαιν εχουν σχαιση.
    Αν δεν μπορουν να αποδωσουν ολοι το απαιτουμενο, να πανε σπιτια τους. Μακαρι να πληρωνομουνα ετσι. Δεν βλεπω τα πραγματα ως εχουν και ρωταω γιατι, βλεπω τα πραγματα οπως θα μπορουσαν να ειναι και ρωταω γιατι οχι. Ασε τα φροντιστηρια να κανουν οτι θελουν. Αλλα να θυμομαστε οτι οι «πετυχημενοι» μαθητες τους περνανε απο εμας πρωτα….

    Απάντηση

    • Posted by Eσύ άστο καλύτερα... on 30/05/2012 at 7:46 μμ

      Τα πάντα έχουν σχέση και όταν αρχίζουμε να κάνουμε εκπτώσεις, αρχίζουμε και χαμηλώνουμε τον πήχη… Δε μίλησα για αποτυχημένους, αυτούς φαντάζομαι ότι θα τους έριχνες στον Καιάδα, μαζί με τους ανάπηρους κλπ Αυτό που εννοούσα είναι ότι υπάρχουν διαβαθμίσεις και θα πρέπει να υπάρξει μια συνδυαστική μέθοδος για να κρίνεις κάποιον ως ανεπαρκή… Δεν πρέπει να ξεχνάς ότι είμαστε παιδαγωγοί πάνω από όλα και όχι «μηχανές παραγωγής» επιτυχίας… Για εμένα είναι μεγαλύτερη επιτυχία να κάνεις έναν κακό μαθητή μέτριο, από το να αρχίσουμε να παινευόμαστε για το πόσους άριστους μαθητές έχουμε. Αν και δεν ξέρω σε τι βαθμίδα διαδάσκεις, σε πληροφορώ ότι εγώ που είμαι σε Γυμνάσιο βλέπω πολλά άριστα παιδιά, όμως προβληματικά σε επίπεδο συμπεριφοράς… Η πραγματική δουλειά γίνεται στο σπίτι, εμείς καλούμαστε πολλές φορές να «σώσουμε» κάποια παιδιά και μερικές να «τελειοποιήσουμε», προσωπικά προτιμώ να σώσω…

      Απάντηση

      • Posted by asto kalitera on 31/05/2012 at 8:37 πμ

        Αντιπαρερχομαι το υπονοουμενο (γιατι καπως ετσι το ενιωσα). Αν κατι ακραιο με διακρινει αυτο ειναι ρεαλισμος.
        Θεωρω οτι το σημερινο σχολειο σε ολες του τις βαθμιδες δεν δινει την δυνατοτητα στον εκπαιδευτικο, να ειναι παιδαγωγος. Ως μηχανες προωθησης γνωσης μας χρησιμοποιει και αυτη ειναι τελικα η δουλεια μας. Εξαλλου ειναι αποψη μου οτι ελαχιστοι απο εμας θα ηταν ικανοι να λειτουργησουν οντως ως παιδαγωγοι. Το πτυχιο ΔΕΝ φτανει. Πρεπει να να το εχει καποιος.
        Κατα την αποψη μου δεν υπαρχουν κακοι μετριοι ή αριστοι μαθητες. Υπαρχουν μονο καλα παιδια (δυνητικα τουλαχιστον και αυτο εξαρταται ΜΟΝΟ απο την οικογενεια) που εχουν κακες μετριες ή αριστες επιδοσεις στα μαθηματα.
        Τα λαμπερα παραδειγματα εκπαιδευτικων που αγγιξαν τους μαθητες τους σε επιπεδο ψυχης και προσωπικοτητας μπορει να υπαρχουν, αλλα πρωτον συμβαινουν πια σε περιπτωσεις ακραιας συγκλισης ευνοϊκών συνθηκων και δευτερον οπως ισως εχει γινει αντιληπτο, δεν τα παω καλα με τις γενικευσεις.

        Δεν εχει ιδιαιτερη σημασια για μενα αν εισαι στο Γυμνασιο ή Λυκειο (αν εισαι στο Δημοτικο ειναι αλλιως=εχει σημασια). Σημασια εχει για μενα που ειμαι Φυσικος, τι ειδικοτητα εχεις 🙂 🙂 🙂

        Και κατι αλλο ομως
        Σχολιασα σε προηγουμενο κειμενο : «Ασε τα φροντιστηρια να κανουν οτι θελουν. Αλλα να θυμομαστε οτι οι “πετυχημενοι” μαθητες τους περνανε απο εμας πρωτα….»
        Θα επρεπε ισως να προσθεσω οτι θα πρεπει να θυμομαστε οτι και οι περισσοτεροι απο εμας απο τα φροντιστηρια περασαμε πρωτα…

        Βγαλαμε ομως την κουβεντα μας αλλου. Ξεκινησαμε να μιλαμε για το αν πληρωνομαστε αυτα που αξιζουμε. Και αυτο το θεμα το βλεπω πεζα, πολυ πεζα. Οπως ηδη ειπα, με τις γενικευσεις δεν τα παω καλα. Δεν αξιζουμε ολοι την ιδια αμοιβη. Δεν δεχομαι να παιρνουμε ολοι τα ιδια. Δεν δεχομαι να πληρωνομαι για τις ωρες παρουσιας μου στο χωρο. Θελω να πληρωνομαι για την αποδοση της δουλειας μου. Αν εισαι καλυτερος απο εμενα θελω να παιρνεις περισσοτερα. Το θελω. Γιατι οταν θα γινω εγω καλυτερος απο εσενα θα παιρνω ακομα περισσοτερα.
        Ειμαι βεβαια ανοικτος και σε αλλες ιδεες. Να πληρωνομαστε απο τους Συλλογους Γονεων, μεσω των εκπαιδευτικων vouchers που θα παιρνουν απο το κρατος. Δεν εχω επεξεργαστει επαρκως μια τετοια περιπτωση αλλα ειναι κατι που θα μπορουσε να εξεταστει.
        Η εκπαιδευση σε αυτο το τοπο πρεπει να αλλαξει. Και οπως ειναι αντιληπτο την οποια αλλαγη εγω την θεωρω επι μηδενικης βασης. Απολυτα μηδενικης βασης.
        Μας απολυουν ολους και στηνουμε το συστημα απο την αρχη…βασης. Με οσες ειδικοτητες χρειαζονται, οσο χρειαζονται, και οπως χρειαζονται σημερα. Με επαναπροσδιορισμο του τι σημαινει μορφωση. Με ορια και κρητηρια που οι μισοι απο εμας δεν θα ειχαμε μπει καν στο πανεπιστημιο, ποσο μαλλον που πηραμε και πτυχιο…
        Οποτε οπως ειπες και οπως ειπα asto kalytera….
        και για να μην ξεχνιομαστε… καλο μας καλοκαιρι!!!

      • Posted by Eσύ άστο καλύτερα... on 12/06/2012 at 6:49 μμ

        Τελικά ίσως συμφωνήσουμε σε αρκετά σημεία στο τέλος… Αγανακτισμένοι είμαστε όλοι… ταλαιπωρημένοι ίσως οι περισσότεροι, θλιμμένοι αρκετοί, άχρηστοι όμως λίγοι! Συμφωνώ ότι «πρέπει να το έχεις» όπως λες, αυτό όμως ισχύει παντού και όχι μόνο στην εκπαίδευση… κάποιοι το έχουν περισσότερο από τους άλλους, κάποιοι δουλεύουν περισσότερο από τους άλλους και κάποιοι ίσως βρίσκονται κάπου στο ενδιάμεσο… Περιγράφεις όμως τη «ζωή» και δεν μπορείς να είσαι αντικειμενικός όταν μιλάς για σένα… πρόσφατα διάβασα πολλά για το θέμα της Φυσικής στις Πανελλήνιες (Πληροφορικός είμαι και Υποδιευθυντής) και μου έκανε εντύπωση ένα άρθρο στην Alfavita όπου κάποιος υποστήριζε ότι στα μεγάλα αστικά κέντρα (Αθήνα-Θεσ/νικη) οι καθηγητές κάνουν καλύτερα τη δουλειά τους από ότι οι εκπαιδευτικοί στην επαρχία, επειδή οι καθηγητές στην επαρχία έχουν στο μυαλό τους το να φύγουν στην πόλη τους (μέσες-άκρες σου τα γράφω…), δεν ξέρω αν συμφωνείς, πάντως όπως και να είναι, βγαίνει εύκολα το συμπέρασμα ότι το 20% που έγραψε πάνω από τη βάση ζει στις μεγάλες πόλεις και το υπόλοιπο 80% στην επαρχία… Πιστεύω ότι η οικονομικοί ανέχεια μας άγγιξε σε τέτοιο σημείο που αρχίζουμε να μαλώνουμε μεταξύ μας… αυτό ίσως θέλουν, δεν ξέρω…. Οι λύση του να μας πληρώνουν οι σύλλογοι γονέων είναι λάθος για μένα, σκέψου πως έρχονται οι γονείς στο σχολείο τώρα να ρωτήσουν ή να διαμαρτυρηθούν για το παιδί τους και φαντάσου πως θα ήταν αν σε πλήρωναν αυτοί… Έχω ζήσει και την ιδιωτική εκπαίδευση… εκεί που συμβαίνουν αυτά… και τον ανταγωνιστικό ιδιωτικό τομέα, πίστεψέ με, χρειαζόμαστε την αξιολόγηση, όμως από ανθρώπους που είναι καθημερινά στο σχολείο και όχι από κάποιους που είναι πίσω από γραφεία και διαβάζουν μόνο τους αριθμούς… και αυτό πολύ δύσκολο (πάλι κάποιοι θα πουν ότι θα βρισκόμαστε δέσμιοι των εκάστοτε Διευθυντών, όμως η σωστή επιλογή τους ίσως βοηθήσει… άλλο θέμα πάλι αυτό…), όμως μόνο έτσι ίσως μπορεί να πετύχει αυτό που ευαγγελίζεσαι…. Καλό καλοκαίρι!

  5. Posted by υψηλόμισθη δασκάλα on 30/07/2012 at 7:57 μμ

    Κάποιος δάσκαλος/α πρέπει να σου έχει κάνει μεγάλο κακο εσένα. Δεν εξηγείται αλλιώς τέτοιο πάθος για να μας πείσεις ότι δεν αξίζει να υπάρχει ως επάγγελμα σε αυτή τη χωρα. Τουλάχιστον με το σθένος που δείχνεις στα λόγια σου, κάνεις τον αναγνώστη να συμπαθήσει τους καημένους τους δασκάλους που έπεσαν στα λόγια σου.

    Απάντηση

  6. Posted by asto kalytera on 17/08/2012 at 2:53 μμ

    Τους Δασκάλους μου του θυμαμαι με αγαπη καιμ τιμη. μακαρι να τους μοιασω και μακαρι τετοιους να εχιυν τα παιδια μου.
    Πιο !!! πραγμα προσπαθω να πεισω οτι δεν αξιζει να υπαρχει σαν επαγγελμα?
    Ισως θελατε να πειτε μενος αλλα το σθενος οντως μου ταιριαζει καλυτερα.
    Καθε καημενος δασκαλος ειναι αξιος συμπαθειας.
    Δεν πεφτουν ανθρωποι στα λολια μου. Τα λογια μου πεφτουν σε αυτους.

    Απάντηση

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: